سوالات متداول ابدومینوپلاستی از زبان دکتر پورمند + بروز شده

0 245

سوالات متداول ابدومینوپلاستی از زبان دکتر پورمند + بروز شده

 

ابدومینوپلاستی (تامی تاک) نوعی جراحی زیبایی است که پوست و چربی اضافی شکم را از بین می‌برد و همچنین عضلات آن را سفت می‌کند.

در صورتی که افرادی به‌دلایل مختلف دچار افتادگی پوست در ناحیه شکم شده باشند، انجام این جراحی زیبایی می‌تواند برای آنها مفید واقع شود.

در نظر داشته باشید که شما قبل از عمل باید تمام اطلاعات لازم درباره آن را کسب کنید و همچنین وضعیت بدن خود را به‌طور کامل تجزیه و تحلیل کنید.

در صورتی که سوالی درباره این جراحی دارید در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا اطلاعات مفیدی را در این خصوص به شما ارائه دهیم.

بهترین کاندیدا برای ابدومینوپلاستی چه کسانی هستند؟

عمل ابدو هم برای مردان و هم برای زنانی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و همچنین وزن ثابتی دارند مناسب است.

زنانی که بعد از چندین بارداری دارای عضلات و پوست شل هستند، ممکن است ابدومینوپلاستی را برای سفت‌کردن عضلات و کاهش پوست در ناحیه شکم، مفید بدانند.

در ضمن ابدو روش مناسبی برای افرادی است که سابقه چاقی دارند و در مدتی خاص کاهش وزن قابل توجهی داشته‌اند اما همچنان دارای چربی اضافه و پوست شل در ناحیه شکم هستند که با رژیم و ورزش قابل برطرف‌کردن نیست.

ابدومینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

با توجه به وضعیت بدنی شما، نوع و سطح قابل جراحی می‌تواند تفاوت‌هایی داشته باشد، به همین منظور پزشک معالج یکی از روش‌های زیر را برای انجام این کار در نظر می‌گیرد.

تامی تاک کامل

این گزینه برای بیمارانی مناسب است که به بیشترین اصلاح نیاز دارند، در این زمان برش در خط بیکینی ایجاد می‌شود و طول اسکار بستگی به مقدار پوست اضافی دارد.

سپس جراح شما، پوست و ماهیچه را در صورت نیاز دست‌کاری می‌کند و به آن شکل می‌دهد، بعد از اتمام ابدومینوپلاستی جراحی زیبایی شکم، امکان دارد درن هایی زیر پوست شما قرار بگیرند تا ترشحات را جمع‌آوری کنند.

تامی تاک جزئی یا مینی

این روش با برش‌های کوتاه‌تری انجام می‌شود و اغلب برای افرادی مناسب است که پوست اضافی کمتری دارند، در این نوع جراحی، ناف شما به احتمال زیاد حرکت نمی‌کند.

در تامی تاک جزئی، پوست شکم بین خط برش و ناف جدا می‌شود و معمولا زمان انجام آن یک تا 2 ساعت طول می‌کشد. در این روش نیز، ممکن است بعد از جراحی لوله‌های تخلیه داشته باشید یا در مواردی شاید جراح از آنها استفاده نکند.

تامی تاک محیطی

این جراحی شامل ناحیه پشت نیز می‌شود و امکان برداشتن پوست و چربی از ناحیه باسن و پشت را فراهم می‌کند که در این وضعیت، شکل بدن شما را از هر طرف بهبود می‌بخشد.

مراقبت‌های لازم برای جراحی ابدومینوپلاستی

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید تا این جراحی زیبایی شکم را برای بهبود وضعیت بدن خود انجام دهید، باید مراقبت های عمل ابدو شکم که قبل و بعد از آن لازم است را در نظر بگیرید.

قبل از عمل جراحی شکم ممکن است به اقدامات زیر نیاز داشته باشید:

  • از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • وزن خود را در حد ثابتی نگه دارید.
  • مصرف برخی از داروها را مطابق با نظر پزشک خود قطع کنید.
  • آزمایشات لازم را برای قبل از جراحی انجام دهید.

بعد از اینکه جراحی به اتمام رسید نیز با انجام اقدامات زیر روند بهبودی خود را تسریع کنید:

  • تا چند هفته بعد از عمل نمی‌توانید رانندگی کنید.
  • حدود 6 هفته طول می‌کشد تا به‌طور کامل بهبود پیدا کنید.
  • معمولا باید تا چند هفته نوعی گن مخصوص برای کنترل شکم بپوشید تا پوست شما به‌خوبی ترمیم شود و تورم کاهش یابد.
  • به‌طور کلی، در دوران نقاهت باید مراقب محل عمل باشید و هنگام درازکشیدن زانوهای خود را در رختخواب خم نگه دارید تا از وارد آمدن فشار به بخیه‌های خود جلوگیری کنید
  • پس از چند هفته احتمالا از شما خواسته می‌شود که در یک قرار ملاقات بعدی با جراح شرکت کنید تا مطمئن شوید که زخم به‌درستی بهبود پیدا کرده است.

 

سوالات متداول عمل ابدومینوپلاستی برای متقاضیان

به­طور معمول برای افرادی که متقاضی انجام این جراحی هستند سوالاتی پیش می­آید که پاسخ به آنها می­تواند در ایجاد آرامش خاطر آنها موثر باشد، تعدادی از این سوالات که اهمیت بیشتری دارد به شرح زیر است.

آیا ابدومینوپلاستی باعث کاهش وزن می‌شود؟

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که انجام این جراحی به‌منظور کاهش وزن انجام می‌شود، در حالی که معمولا هدف اصلی، کاهش سایز در عمل ابدو و اصلاح فرم بدن است.

تنها در مواردی می‌توان شاهد کاهش وزن بود و آن هم زمانی است که چربی و افتادگی ناحیه شکم در افراد بسیار شدید باشد و بعد از اتمام جراحی امکان دارد فرد چند کیلو از وزن خود را از دست بدهد.

بارداری در ابدومینوپلاستی امکان­پذیر است؟

در واقع زمانی که این جراحی انجام می‌شود هیچ‌گونه ارتباطی با اعضای داخلی شکم ندارد و زنانی که جراحی ابدو را انتخاب می‌کنند بعد از چند ماه می‌توانند بدون هیچ مشکلی باردار شوند و تنها برای زایمان باید سزارین را انتخاب کنند.

تغییرات جای ناف به چه صورت انجام می‌شود؟

یکی از تغییراتی که در حین انجام جراحی ابدومینوپلاستی شاهد آن هستیم، تغییر جایگاه ناف است که در واقع برای انجام این کار جراح با ایجاد برش‌های لازم محل آن را مشخص می‌کند و چیزی به اسم ناف مصنوعی وجود ندارد.

جای بخیه‌ها تا چه زمانی باقی می‌ماند؟

مسئله مهم برای بسیاری از افراد باقی‌ماندن اسکار و جای زخم بخیه است، برای پاسخ به این سوال باید در نظر داشته باشید که عوامل و فاکتورهای مختلفی در این مورد دخالت دارند.

نوع پوست، مهارت جراح و نخ مورد استفاده در حین جراحی از جمله فاکتورهای موثر است که در این بین جنس پوست شما می‌تواند به‌عنوان مهم‌ترین عامل شناخته شود.

مواردی که به آنها اشاره شد سوالات متداولی است که مراجعه‌کنندگان از جراح خود می‌پرسند، در صورتی که سوالات بیشتری دارید می‌توانید از مشاوره رایگان عمل ابدومینوپلاستی که دکتر پورمند در اختیار شما قرار می‌دهد، استفاده کنید.

جمع‌بندی

ابدومینوپلاستی به‌عنوان یک جراحی زیبایی شکم در نظر گرفته می‌شود که در حین انجام آن چربی و پوست اضافی ناحیه شکم به‌طور کامل برداشته می‌شود.

در این خصوص باید مراقبت‌های مختلفی را قبل و بعد از جراحی انجام دهید که برخی از آنها شامل عدم استفاده از دخانیات، ثابت نگه‌داشتن وزن، استفاده از گن بعد از جراحی و برخی موارد دیگر است.

سوالات متداولی نیز که افراد در این خصوص دارند مربوط به جای زخم، امکان بارداری، تغییر محل ناف و کاهش وزن است و اگر سوالات بیشتری داشته باشید، در زمان مشاوره می‌‌توانید از جراح خود بپرسید.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.